جنسیس جی‌۷۰ رقیب سرسخت ب‌ام‌و سری ۳


جنسیس جی‌۷۰ رقیب سرسخت ب‌ام‌و سری ۳

جنسیس، برند لوکس و تازه تأسیس هیوندای سرانجام سدان اسپرت کامپکت خود یعنی G70 را به‌طور رسمی و کامل رونمایی کرده و به‌طور مستقیم بهترین‌های آلمان‌ها را هدف قرار داده است

به گزارش جذاب به نقل از پدال،این برند کره‌ای سال گذشته با معرفی سدان پرچم‌دار G90 معرفی شده و به دنبال آن مدل G80 را به بازار عرضه کرد که در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ نسل دوم هیوندای جنسیس است. حال جنسیس قصد دارد با این سدان جدید G70، در بخش خودروهای لوکس و اسپرت بیش از قبل پیشروی کند.

این خودرو با پیشرانه‌های چهار و شش سیلندر و همچنین انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک به‌طور مستقیم در سگمنت سدان‌های لوکس و اسپرت کامپکت قرار می‌گیرد. این بدان معنا است که G70 در مقابل خود ماشین‌هایی چون مرسدس بنز C کلاس، ب‌ام‌و سری ۳، آئودی A4، کادیلاک ATS و آلفارومئو جولیا را به‌عنوان رقبای مستقیم می‌بیند.

جنسیس برای G70 در بازارهای جهانی سه پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است. موتور بنزینی پایهٔ این خودرو یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور است. البته جنسیس یک پکیج اسپرت را هم برای این مدل در نظر گرفته که قدرت آن‌را تا ۲۵۵ اسب بخار افزایش می‌دهد؛ اما در صدر خانوادهٔ این سدان تازه‌وارد کره‌ای مدل G70 Sport قرار دارد که از پیشرانهٔ ۳٫۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند.

این پیشرانه همان موتوری است که در کیا استینگر هم ارائه می‌گردد و ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفتهٔ جنسیس، G70 Sport می‌تواند ظرف ۴٫۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که به‌احتمال‌زیاد این عدد متعلق به نمونهٔ چهارچرخ محرک است اما انتقال قدرت دیفرانسیل عقب نیز در تمامی مدل‌ها قابل سفارش خواهد بود. در لیست پیشرانه‌های G70 نهایتاً یک واحد ۲٫۲ لیتری چهار سیلندر دیزل هم قرار دارد که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما به‌احتمال‌زیاد این موتور در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد.

جنسیس G70 بر روی همان پلت‌فرم کیا استینگر ساخته شده و ۴٫۶۸ متر طول، ۱٫۸۵ متر عرض و ۱٫۴ متر ارتفاع دارد درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲٫۸۳ متر است. در بخش طراحی ظاهری، جنسیس می‌گوید G70 نشان‌دهندهٔ سبک جدیدی در طراحی این برند است اما دماغهٔ آن قطعاً مدل بزرگ‌تر G90 را یادآوری می‌کند. از ویژگی‌های اصلی ظاهری این خودرو نیز می‌توان به رینگ‌های نقره‌ای تیز، خط شانهٔ برجسته، چراغ‌های عقب LED و سر اگزوزهای بیضی‌شکل اشاره کرد. در کل هرچند طراحی G70 در مقایسه با استینگر محافظه‌کارتر است اما از طراحی ساده، شیک و زیبایی برخوردار است.

به‌تبع طراحی بیرونی، کابین G70 نیز طراحی ساده‌ای دارد. در اینجا به‌صورت استاندارد یک صفحه‌نمایش لمسی هشت اینچی تعبیه شده که از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی می‌کند. جنسیس می‌گوید G70 اولین خودرو در کرهٔ جنوبی است که به فناوری تشخیص صدا مبتنی بر پلت‌فرم هوش مصنوعی Kakao مجهز شده است. البته هنوز صحبتی از ارائهٔ این سیستم در ایالات‌متحده نشده است. علاوه بر این، در کابین G70 المان‌های لوکسی مانند دستگیرهٔ آلومینیومی درها، سطوح نرم خوش لمس و پوشش چرم کار شده است. برای این سدان لوکس یک سیستم صوتی فراگیر Lexicon با ۱۵ بلندگو نیز در نظر گرفته شده است.

جنسیس همچنین سدان جدید خود را به‌منظور ایمنی هرچه بیشتر، به تکنولوژی‌هایی چون سیستم کمکی جلوگیری از برخورد جلو، سیستم کمک رانندگی در بزرگراه، هشدار برخورد و هشدار آگاهی و توجه راننده مجهز کرده است. جنسیس می‌گوید با استفاده از این تکنولوژی‌های ایمنی هدف رسیدن به بالاترین استانداردهای تصادف در سراسر جهان را در نظر دارد. علاوه بر این، سازندهٔ کره‌ای در این ماشین سیستم لانچ کنترل، کنترل گشتاور پویا و دیفرانسیل لغزش محدود را هم ارائه کرده است درحالی‌که نسخهٔ اسپرت از نسبت فرمان متغیر و تعلیق قابل تنظیم نیز سود می‌بَرَد.

برای G70 درمجموع ۱۰ رنگ بیرونی مختلف در نظر گرفته شده که شامل نمونه‌هایی چون نقره‌ای پلاتینوم، سفید مرمر، مشکی تیتانیوم، خاکستری مسابقه‌ای، آبی رویال و… می‌شود. جزئیات جنسیس G70 برای بازارهای آمریکای شمالی، روسیه و خاورمیانه در اوایل سال آینده اعلام خواهد شد و آمریکایی‌ها نیز می‌توانند آن‌را برای اولین بار در ماه دسامبر امسال در نمایشگاه لس‌آنجلس از نزدیک مشاهده کنند.

جنسیس جی‌۷۰ رقیب سرسخت ب‌ام‌و سری ۳

جنسیس جی‌۷۰

جنسیس جی‌۷۰ رقیب سرسخت ب‌ام‌و سری ۳

عکس های ماشین جنسیس جی‌۷۰

جنسیس جی‌۷۰ رقیب سرسخت ب‌ام‌و سری ۳

gensis g70

جنسیس جی‌۷۰ رقیب سرسخت ب‌ام‌و سری ۳

 

جنسیس جی‌۷۰ رقیب سرسخت ب‌ام‌و سری ۳